• ה. ספט 19th, 2024

משקפי מולטיפוקל- מה שחשוב לדעת

Byתוכן שיווקי

ספט 11, 2024

אם יש לכם משקפיים לראיה מרחוק, כנראה לקראת גיל 40 תתחילו להתקשות בראיה מקרוב ולהוריד את המשקפיים נמוך יותר ויותר כדי לראות טוב. הדבר אומר שכעת, מלבד מיופיה בעיניים או במילים פשוטות יותר: קוצר ראיה, יש כעת בעיה גם בראיה מקרוב או רוחק ראיה. פתרון שהיה בעבר, פשוט כי לא היתה אופציה אחרת, היה שני זוגות משקפיים: אחד לראיה מקרוב והשני לראיה מרחוק. היום אפשר לקבל שניים במכשיר (וגם במחיר 😊) אחד: משקפי מולטיפוקל. בתחילת הדרך המעבר החד בין האזור בעדשה לראיה מרחוק לאזור הראיה מקרוב גרם לרבים לחוש  חוסר נוחות, טשטוש, סחרחורת ועוד. היום משקפיים וגם עדשות מגע מולטיפוקל נותנים מענה מצוין לראיה ממרחקים שונים כשהמעברים ביניהם הדרגתיים.

קוצר ראיה אצל ילדים: איך מאבחנים ומטפלים

ניתן לראות יותר ויותר ילדים שיש להם משקפיים, במיוחד החל מכיתה א', גיל בו מאמץ העיניים גדל. לא תמיד קל לדעת מתי לילד ישנה מיופיה בעיניים. לרוב הילד לא יתלונן שאינו רואה טוב, בעיקר במספרים נמוכים. ניתן לראות סימנים המעוררים חשד לקוצר ראיה כמו עייפות, עיניים אדומות, תלונות על כאבי ראש וניתן לראות זאת גם בצפיה בילד מהצד למשל אם הוא מצמיד פנים למסך או לדף ולמחברת. האבחון החל מגיל 6 נעשה אצל אופטומטריסט מוסמך, כשחשוב שיהיה בעל ניסיון בבדיקת ילדים. הבדיקה זהה לשל מבוגרים וכוללת בדיקת חדות ראיה, בדיקת שדה ראיה בסיסית והסתכלות על העין באמצעות מכשיר. הפתרון הוא משקפיים בהתאם למספר בכל עין, כולל צילינדר  אם יש.

תחנות לביצוע בדיקת ראיה

בדיקת ראיה מומלץ לבצע בכל מקרה מדי שנתיים שלוש. מעבר לכך יש מספר תחנות בהן מומלץ או אפילו חובה לבצע בדיקת ראיה. תחנה חשובה היא לפני כיתה א'. חשוב שהילד יכנס לכיתה א' כשאתם יודעים מה מצב  הראיה שלו ושהוא מטופל במקרה שמתגלה בעיה. במהלך שנות הלימודים יתבצעו במסגרת בית הספר בדיקות סינון ראיה. תחנה נוספת היא ביצוע בדיקת ראייה לרישיון נהיגה. רבים עושים רישיון בין גילאי 16.5-18. יש לציין שתוצאות בדיקה זו אינן חייבות להיות מושלמות. מספיקה ראיה של 6/12 בעין אחת (כשראיה מושלמת היא 6/6) כדי שהבדיקה לצורך נהיגה תיחשב תקינה. באותה תקופה נעשית גם בדיקה לצבא  לקראת צו ראשון. חשוב גם במהלך השירות הצבאי לשים לב לעניין הראיה ולגשת לבדיקה מדי פעם. אצל רבים תקופת הלימודים באוניברסיטה מביאה למאמץ רב של העיניים ועליה במספר לכן חשובה בדיקת ראיה גם אז.

אופטיקה אנדי היא מקום בעל מוניטין בתחום האופטומטריה. מעל 30 שנה מעניק המקום שירותים שונים בתחום, כולל בדיקות מתקדמות והתאמת הפתרונות לכל מטופל באופן מקצועי. מוזמנים ליצור קשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *