• ב. ספט 16th, 2024

התקנה מקצועית לפרקט מושלם שמשדרג כל חלל

Byתוכן שיווקי

יול 25, 2024

לא מעט אנשים מעוניינים להתקין בביתם רצפת פרקט. מדובר על רצפה שמייחדת כל בית, מעצבת אותו בצורה מדהימה וללא ספק מקנה לו מראה יוקרתי. כמובן שכיום ניתן למצוא סוגים שונים של פרקטים ולכן, חשוב ביותר לבחור את הפרקט המתאים ביותר כאשר מעוניינים להתקין רצפת פרקט. כמו כן, חשוב להבין כי התקנת פרקט צריכה להתבצע בצורה המקצועית ביותר וזאת בכדי שהוא יהיה איכותי ויחזיק מעמד בביתכם לאורך זמן רב. במאמר הבא תקבלו את כל המידע על התקנת פרקט מקצועית.

איזה סוגי פרקטים אפשר למצוא?

עוד טרם מדברים על התקנת פרקט, כדאי מאוד להבין כיצד בוחרים פרקט בצורה נכונה. כיום ניתן למצוא סוגים שונים של פרקטים אשר מגיעים במגוון רחב של דוגמאות, חומרים ומחירים. הפרקטים יכולים להיות עשויים ממגוון סוגי עץ שונים לרבות: עץ אלון, מהגוני, דובדבן, אגוז, מייפל ולא פעם גם במבוק. הוא יכול להיות עשוי גם מעץ מלא גושני אשר נחשב לאיכותי ביותר ואף מהווה את הפתרון היוקרתי ביותר כאשר מעוניינים להתקין רצפת פרקט. ניתן למצוא פרקט אשר עשוי מעץ שכבתי וכן פרקט סינתטי או פרקט למינציה שידועים כזולים יותר, אך בד בבד יש להם את היתרונות שלהם. חשוב מאוד לבחון את היתרונות והחסרונות שיש בכל סוג של פרקט וזאת בכדי לקבל את ההחלטה הנכונה והטובה ביותר בסופו של דבר.

מה צריך לדעת על התקנת פרקט?

התקנת פרקט יכולה להתבצע בכמה שיטות: שיטה ראשונה היא שיטת ההדבקה. בשיטה זו מדביקים את לוחות העץ לריצוף קיים בבית. מדובר על פתרון אשר מבטיח התקנה איכותית, מהירה ואף זולה. החיסרון של שיטה זאת הוא שהוא מקנה לפרקט פחות עמידות בפני רטיבות וכן מסב נזק בלתי הפיך למרצפות שאליהן מדביקים את הפרקט, כך שאם תתחרטו ותרצו לחזור למרצפות הללו, לא תהיה לכם אפשרות לעשות זאת. שיטה נוספת להתקנת פרקט היא שיטה צפה. היא רלוונטית להתקנת פרקט למינציה בלבד. מדובר על טכניקה אשר מזכירה חיבור של פאזל גדול ביותר כאשר כל חלק מתחבר לחלק אחר, עד שמתקבל משטח אחיד ורציף. עוד שיטה היא מסמור, אם כבר יש לכם בבית רצפה ישנה מעץ, אתם יכולים לקבע את השכבה החדשה לישנה באמצעות מסמרים ופטיש. השיטה המדוברת מתאימה לפרקט אשר עשוי מעץ מלא בלבד.

פרקט

רצונות האדם בריצוף הן מגוונות- קודם כל האסתטיקה, וגם הנוחות. פרקט היא אחת הדרכים המקובלות לריצוף בית ויש שיאמרו- אחת מן המועדפות שבהן. ראוי לציין כי ריצוף בית בעץ הוא כפי הנראה רעיון קדום יחסית, אבל הפרקט הוא ממש לא סתם כך קרשים המשמשים למדרך הרגל אלא משהו הרבה יותר מקצועי וגם כמובן עשיר ומלא שואו. בצמרת מרכז הפרקטים והשטיחים עובדים כבר שנים עם מגוון סוגי פרקטים ומאפשרים לכל לקוח למצוא את הפרקט שלו בין האפשרויות של החברה.

מה זה בדיוק פרקט

פרקט הוא בעצם משטחי עץ, טבעי או שאינו טבעי, שסותתו והורכבו באופן שמותאם לריצוף עכשווי. אין מדובר בגזירי עץ חתוכים, דקים, אלא במשטחים רב שכבתיים שהורכבו על ידי בית מלאכה או מפעל פרקטים, בסיס, עץ ומעליו שכבת הגנה. הפרקט מגיע במספר דגמים של גווני עץ או טקסטורות בודדות שקיימות ממש כמו בעץ טבעי. גם בתחליפי העץ הטבעי כמו למשל פרקט למינציה סינטטי או פרקט פולימרי העשוי מעין פלסטיק, הדיגומים יהיו ברובם כשל עץ טבעי למרות שהם כלל לא עשויים מעץ אמיתי, כדי להעניק להם את הדמיון והזהות עם העץ. פרקט עץ אמיתי הוא משטח עמיד יחסית שנזקק לטיפול מפעם לפעם כיוון שעם הזמן הוא נשחק, וגם כמו עץ אמיתי הוא לעיתים מעט מתרחב לצדדים. לפרקט יש מראה יוקרתי ויש הרואים בו ניחוח חו"ל קסום, אלו הסיבות העיקריות שאנשים רואים בו את הריצוף המועדף עליהם.

כמה עולה ריצוף פרקט

עלות של ריצוף פרקט נמדדת כמובן במ"ר, והיא משתנה מדגם לדגם ולפי הסוגים השונים. במקרה של פרקט סינטטי שאינו עשוי עץ אמיתי וגם במקרה של פרקט עץ מלא או מדוגם. מחפשים פרקט במחיר שיתאים לכם? יש לנו מה להציע לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *